Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на долен носач на Алфа 156 на коляно

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на долен носач на Алфа 156 на коляно

    Предупреждение: Снимки няма, защото работата по смяната не предполага и да снимаш!

    1.Вдигаме колата на крик. Предварително сме я подсигурили с трупчета на една задна и една предна гума по диагонал!

    2.Махаме гумата. Леко вляво и напред има лапа, подходяща за подпиране на автомобила с нещо /Нещото може да бъде пънче или стойка за автомобил/.

    3.Викаме си помощник да държи спирачката, докато развиваме гайката на главината. Помощникът държи спирачка, а ние разконтряме и развиваме гайката на главината. За целта ви трябва камък 36, който може да бъде престърган на струг или стандартен 9 зависи от квадрата му. Ако камъка е на 1/4 влиза без проблем, 1/2 трябва да мине на струг!

    4.Развиваме гайките в опорните точки на носача:
    4.1. Болтът, който държи вилицата на амортисьора; ключ 17 или19, не помня вече;
    4.2. Гайката на шарнира; ключ 22
    4.3. Болтовете на тампоните; ключ 15

    5. Развиваме биелетката откъм амортисьора. Кръстим се с две ръце да не превърти. Обикновено има контра - шестограм от лицевата страна или ключ 15 отзад. Може да се наложи намеса на ъглошлайф - в такъв случай яхвате колелото и в най-близкия магазин за биелетка!

    6. Развиваме гайката на кормилния накрайник - 17 по спомен! Отместваме шенкела встрани, след като сме го извадили от шлиците на карето. Подпираме или привързваме, за да не сменяме после спирачен маркуч!

    7. Носача е демонтиран! Развиваме болта, който държи вилицата към амортисьора, махаме вилицата.

    8. Новия носач монтираме, като започваме от тампоните.

    9. Внимателно поставяме шарнира в отвора, като едновременно подвеждаме и шлиците на карето.

    10. Отново викаме помощник, който да натисне носача надолу, докато монтираме вилицата на амортисьора.

    11. Леко /3-4 резби/ завиваме гайката на шарнира.

    12. Завиваме гайката на главината, доколкото позволява.

    13. Слагаме болта на вилицата, за да я придържа в това положение. Не стягаме, просто поставяме гайката на място!

    14. Затягаме гайката на кормилния накрайник и гайката на шарнира.

    15. Ако биелетката е здрава, я стягаме. Ако не е , стягаме новата!

    16. Викаме помощник да държи спирачката, за да затегнем гайката на главината.

    17. Подлагаме стойка под носача и отпускаме крика, за да имитираме работно положение на носача. Затягаме дългия болта на вилицата.

    18. Проверяваме всичко, което сме демонтирали, дали си е на мястото и дали е затегнато.

    19. Слагаме гумата и отпускаме крика!

    20. Честит нов носач и ужасна мускулна треска!
    Last edited by avvasilev; d.m.y г., 19:07.
    Trans penis mihi est!

  • #2
    ...
    Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 09:37.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
      Хвала за описанието, колега.
      На първо четене изглежда много добре.
      Само два въпроса:

      1. Този помощник, който викаш от време на време, не може ли да стои там постоянно и да прави снимки? Със снимки всичко е много по-убедително и нагледно.

      2. Ще приемеш ли идеята ми накрая да се включи и точка 21 - Пиете по една бира за добре свършената работа?
      В общи линии си прав, но помощника рискува нЕкоя щанга в сурата, ако е там постоянно и ми се вре в ръцете ...

      А за бирата нямам възражения ...
      Trans penis mihi est!

      Comment


      • #4
        Може да развиеш гайката на главината и без помощник.
        Просто почваш от нея докато колата е на четирите си гуми с дръпната ръчна или подпряна. Разхлабваш я и си продължаваш.
        Не всички, които се скитат, са изгубени.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
          Може да развиеш гайката на главината и без помощник.
          Просто почваш от нея докато колата е на четирите си гуми с дръпната ръчна или подпряна. Разхлабваш я и си продължаваш.
          Trans penis mihi est!

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от avvasilev Покажи съобщение
            Е да, понякога не става. Става само със стоманени джанти.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #7
              Всичко много хубаво ама шарнира излиза от шенкела без да се развива главината. просто има чалъм и излиза само в едно положение.
              156 1,8 ТS 99
              Nissan Murano 2005

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                Всичко много хубаво ама шарнира излиза от шенкела без да се развива главината. просто има чалъм и излиза само в едно положение.
                Той вярно, че излиза, но после другия как влиза? Не се заяждям, питам само, защото за четири смени досега не го разбрах!
                Trans penis mihi est!

                Comment


                • #9
                  Както излиза,така и влиза...само трябва да запомниш момента аз моите носачи само на крик съм ги сменявал и все сам....голем инат съм
                  156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                  147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                  159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                  Comment


                  • #10
                    Пичове, написал съм най-бързият и лесен начин за смяна ... според мен, изхождайки от опита си! Като знаете как става по-лесно, напишете точен алгоритъм, а не само някакви подхвърляния, моля!
                    Trans penis mihi est!

                    Comment


                    • #11
                      Спокойно ,колега....аз не съм казал,че знам по-лесен начин....и аз като теб се гърча сам.Алгоритъм няма....просто се дига шенкела нагоре и се изкривява носача на една страна и шарнира излиза/влиза.Това е.Нищо не подхвърлям.Поне аз така съм го правил ,когато сменях моите носачи...
                      Даже това беше още когато купих алфата и бях много далече от смяната....та тогава Novachev ми прати текстов файл с последователността на действия.....след тва още два пъти съм ги сменял без яд.
                      Last edited by undy; d.m.y г., 21:06.
                      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от avvasilev Покажи съобщение
                        Пичове, написал съм най-бързият и лесен начин за смяна ... според мен, изхождайки от опита си! Като знаете как става по-лесно, напишете точен алгоритъм, а не само някакви подхвърляния, моля!
                        Добре колега ще напиша само че вече съм ги описвал тези работи преди 5 години и повече в същия форум
                        156 1,8 ТS 99
                        Nissan Murano 2005

                        Comment


                        • #13
                          Момчета (и момичета), знам че поста е стар, но мисля да сменя сам цялата предница. Не съм го правил никога досега, но има доста клипове, изписани теми и т.н.
                          Според мен би трябвало някой, който разбира, но ми искат 400 лв за смяна на предница. Преди време си оправих една част и спестих 450 лв. по клип.
                          Та да минем на въпроса: Дали неук човек би се справил по клипове и теми?
                          (смисъл да не объркам нещо и да се хвърля някъде)

                          Comment


                          • #14
                            Не.
                            Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                            Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                            Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                            Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                            Comment


                            • #15
                              Зависи колко си сръчен. Не е много трудна работа, но си има тънкости и трябват някой инструменти.
                              Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
                              Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
                              Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

                              Comment

                              Working...
                              X